Sätta mål

Det är dags att reflektera för att kunna sätta mina mål framåt. Var är jag nu och var vill jag vara i framtiden?

Var är jag nu?
Jag har som mål att springa 80,5km/månad, vilket innebär ca 20km i veckan, vilket jag gjort sedan november 2020. Jag försöker variera löpningen med pass som innehåller korta intervaller, långa intervaller och ett pass som är distans. Längsta distansen i år har varit 10km.

Varje lördag startar jag med ett Bodypump pass vilket känns som en bra genomgång i uthållighetsstyrka för hela kroppen. Utöver det så är innehåll i pass på BARRYS intervaller + styrka och jag kör även egen styrketräning 1x/vecka. Min kropp har varit starkare vilket jag märker av i kroppsövningar, såsom armhävningar. Här ser jag att en viktuppgång har gjort det tyngre.

Vart vill jag vara/mina mål:

Jag tror inte omgivningen uppfattar min viktuppgång på samma sätt som jag, men vad jag på riktigt vill är att gå ner i vikt och hålla vikten. Detta gör jag genom att ta bort allt sött för det är här min problematik är på riktigt.

När det gäller min löpträning så ser jag fram emot 10km lopp jag ska springa milen under 55min. Pandemin påverkar dessvärre detta, men Midnattsloppet 2021 blir det om än digitalt! Mina snabbaste intervaller på löpband vill jag lyckas springa i hastigheten 20,0km/h.

I min styrketräning har jag varit dålig på att sätta mål men att ta 100kg i marklyft och att lyckas göra chins är mitt tydligaste mål.

Resan mot mina mål är att träna tillsammans och att våga utmana mig själv ur min komfortzon. Dessutom behöver jag helt klart arbeta med min självkänsla, för det är sällan jag själv inte anser att jag borde presterat bättre. På fotot är jag utomlands och startar varje morgon innan frukost med löpträning. Själv tyckte jag att jag sprang alldeles för långsamt och inte alls tillräckligt långt. Jag hade väldigt svårt för att vara stolt över mitt fantastiska sätt att starta dagen.

Detta inlägg publicerades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar